2021年度アジア架け橋4期生のホストファミリーから素敵なお話を頂きました。
3月に帰国したタイ生ピャッポン・ジャンファから日本での留学を振り返ったレポートが送られてきました。
担当LPの私は嬉しくてホストファミリーの岩野はるかさんに全文をメールで送ったのです。


「ピャッポン・ ジャンファ マナオから」

 

From the first time to the end. I am impressed with everything in Japan. Japanese people are very nice, they have a positive mindset. Everyone has taught me a lot in terms of culture, food, schooling, and daily living. I’m so impressed. At first, I was really worried about my Japanese language and my lifestyle. After trying my life for a while, I realized that there were a lot of people who were there to help me, including LP, my host family, a teacher at school, and a friend. Japanese families support their children in many ways, this is a very good thing. Teachers are also very helpful in students’ education. I feel that education in Japan supports and attaches great importance to the education of students. While I was in Japan, I felt that the Japanese atmosphere was great and the places were very clean. It is a country with beautiful nature and great weather. The environment inside the school and family is great. Japan has made many good memories for me whether I was in school or with my host family. I want to keep this memory in my heart and mind. I don’t want my good memories to disappear.

マナオ


これを読んで頂いたご自身もAFSリターニーの岩野さんからのメッセージです。

 

まなおちゃんのレポートありがとうございます。先日、これから学校に戻ります、と元気にLINEメッセージをくれて、みさきが喜んでいました。
私は、まなおちゃんのホストファミリーをさせていただいて、30年以上に渡るAFS体験にようやく一区切りつけることができたような、ほっとしたような気持ちです。今は、自分のホストペアレンツにお礼を伝えに行きたいと思って時間を探しています。
私に、ホストファミリーをしたらいい、と勧めてくれたのは、ホストマザーでした。ホストマザーも高校時代にAFS生だったそうです。ホストマザーは養子で、家族と血の繋がりはなく、そして私のホストシスターにも、アジア系の養子の子がいました。一切の分け隔てなく、質素ながら強い信念のある家庭でした。まなおちゃんと過ごして、改めて、私のホストファミリーのすごさを感じました。 ホストファミリーをしたいという人に巡り会えたら、必ず、AFSをお勧めしようと思っています。特に練馬支部ですね。本当にお世話になりました。ありがとうございました。また、ぜひお目にかかれますように!

岩野はるか


私はコロナ禍でLPとして十分なフォローが出来なかったような気持ちでおりましたので、このように思っていただけたことが唯々嬉しく有難たく胸がいっぱいになりました。きっとたくさんの方が様々な留学体験をされて自分を支えてくれた周りの人に感謝しているでしょう。岩野さんも素晴らしいホストファミリーに出会えてその意思を見習い今回の受け入れをやり遂げて下さったのです。今は、岩野さんがホストファミリーを尋ねた後の報告を楽しみに待っています。

東京練馬支部 太田 佳子


支部へのお問合せ

(公財)AFS日本協会 東京練馬支部
東京練馬支部Facebookページ


この記事のカテゴリー: ホストファミリー体験談 タイ

この記事のタグ   : 山口支部 アジア高校生架け橋プロジェクト